Ochrona środowiska
Firma Farby KABE Polska Sp. z o.o. opracowała, wdrożyła i utrzymuje Zintegrowany System Zarządzania obejmujący wszystkie regulacje wynikające z normy Zarządzania Jakością ISO 9001 oraz Zarządzania Środowiskiem ISO 14001.
Farby KABE Polska Sp. z o.o. planuje działania związane ze zidentyfikowanymi, znaczącymi aspektami środowiskowymi zgodnie z polityką środowiskową, a celami środowiskowymi i procesami.
Planowanie ochrony środowiska obejmuje:
- wymagania prawne i inne uregulowania (umowy, porozumienia, własne standardy);
- identyfikację aspektów środowiskowych
- kwalifikacje personelu;
- określenie wymagań dla urządzeń biorąc pod uwagę zagadnienia ochrony środowiska;
- sporządzanie planów przeglądów i konserwacji urządzeń łącznie ze sprawdzeniem ich przydatności ze względu na ochronę środowiska i kryteria oceny aspektów.
Firma Farby KABE Polska Sp. z o.o. zidentyfikowała wszystkie aspekty środowiskowe występujące w firmie poprzez szczegółową analizę wszystkich elementów działalności.
Uwzględniono w niej:
- Pośredni wpływ na środowisko, czyli aspekty środowiskowe związane z rozwojem procesu realizacji świadczeń (np. wybór materiałów, urządzeń i metod realizacji usług).
- Wpływ na środowisko w łańcuchu konfiguracji tworzenia wartości przez własną działalność, czyli te towary i usługi, które są zakupywane od dostawców.
- Wpływ na środowisko w łańcuchu przed własną działalnością, czyli te towary i usługi, które są zakupywane od dostawców.
- Wpływ na środowisko w łańcuchu po tzn. wpływ związany ze stosowaniem i utylizacją narzędzi i materiałów stosowanych do realizacji usług budowlanych.
- Ocenę przy różnych uwarunkowaniach operacyjnych.
Firma stosuje stałe monitorowanie i pomiary wielu parametrów procesów, pokazując tym zdolność do przestrzegania wymagań związanych z ochroną środowiska oraz umiejętności osiągania zaplanowanych celów środowiskowych.
Nowoczesne farby lateksowe PROFILATEX, PROLATEX i OPTILATEX z oferty farb do wnętrz firmy Farby KABE Polska Sp. z o.o. nie zawierają lotnych związków organicznych (w skrócie LZO) i mogą być stosowane w obiektach użyteczności publicznej, placówkach oświatowo-wychowawczych i służby zdrowia oraz zakładach usługowych i produkcyjnych w tym również przemysłu spożywczego (bez bezpośredniego kontaktu z żywnością).
Zastosowanie systemów ociepleń ścian zewnętrznych budynków z oferty Farby KABE Polska Sp. z o.o. pozwala na ograniczenie zapotrzebowania na energię cieplną, a tym samym zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza.
W nowatorskiej technologii materiałów elewacyjnych NOVALIT (która ma zastosowanie w masach tynkarskich, masach szpachlowych, farbach elewacyjnych i w preparatach gruntujących) istotą i cechą charakterystyczną tych wyrobów jest zastosowanie do produkcji niskoalkalicznego i częściowo spolimeryzowanego potasowego szkła wodnego. W związku z tym wyroby serii NOVALIT T podczas aplikacji na budowie nie wymagają zastosowania rygorystycznych wymogów BHP, bo w procesie produkcji obniżona zostaje ich alkaliczność.
Do produkcji gotowych wyrobów marki Farby KABE Polska Sp. z o.o. stosowane są surowce typowe dla ekologicznych wyrobów wodorozcieńczalnych.
Ze względu na wodorozcieńczalny charakter produkcji i stosowanie bezpiecznych surowców nie są wymagane specjalne warunki pracy urządzeń i ludzi, a sam proces produkcyjny dzięki stosowaniu efektywnej instalacji odpylającej i własnej oczyszczalni popłuczyn po myciu urządzeń jest bezpieczny dla środowiska.
W procesie produkcyjnym stosowane jest:
- hermetyzacja ciągów technologicznych
- zapewnienie filtracji powietrza podczas dozowania surowców sypkich do procesu produkcyjnego;
- bezodpadowy system produkcyjny – zagospodarowanie wód popłuczynowych do następnych etapów produkcyjnych;
- wyeliminowanie z receptur wysokolotnych substancji rozpuszczalnikowych i zastąpienie ich przez ekologiczne substancje wodorozcieńczalne.
Współpracując z firmą KABE FARBEN z Gossau, której historia i doświadczenie sięgają 100 lat, adoptujemy technologie, zatwierdzone przez szwajcarskie służby ochrony środowiska.
Działalność przedsiębiorstwa ukierunkowana jest na budowanie trwałego zaufania Klientów do produkowanych wyrobów oraz ciągłe umacnianie swojej pozycji rynkowej.